the whole world is shaking

    2009-12-31 / 12:28:09 Publicerat i Vardagslyx  
Snart beger jag mig av in i duschen för att sedan dra på mig nyårsblåsan, högklackade skor, partyclutchen och det knallröda läppstiftet för att fira in det nya året tillsammans med nära och kära hemma hos svägerskan. Jag tror på 2010, det kommer bli ett fantastiskt år. Jag känner det.

Jag har till och med nyårslöften i år, bara för att.
* Svettas bort mina "mammakilon"
* Ta mer tid till mina vänner och människor jag tycker om
* Rensa mitt liv på negativ energi, vissa människor exempelvis. (varför fortsätta ha människor i sin närhet som tar energi istället för att ge?) Bättre att lägga sin energi på människor som ger lika mycket tillbaka, människor som förtjänar ens närvaro.
* Ta tillvara på varje dag (vi vet ju tyvärr hur fort ett liv kan släckas)

Egentligen är detta självklara saker, men i år har jag växt som människa och insett vissa saker, att jag inte behöver en del människor i mitt liv som jag kanske trodde förut. Jag ser helt enkelt saker med nya ögon nu. Vilket känns otroligt bra. Kom ihåg det, att ta tillvara på varje dag och människor som betyder något för dig. Varför slösa tid och energi på "ytliga" personer som du kanske egentligen ifrågasätter varför du har i din närhet? Nej, bättre att då istället lägga den tiden på folk du känner att du vill vara med. Människor som bryr sig om dig lika mycket tillbaka.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej på dig gumman!Med mig/oss är allt bra :) magen växer på! Jag har inte jobbat i stan sedan november, jag jobbade sista månaden på ingelsta och nu har jag gått hem på havandeskapspenning! Riktigt skönt!!! Vore kul o ses snart! Det ser ut som vi flyttar i april/maj :) wiii! Kramar

2010-01-07 @ 00:35:37
URL: http://mariaslife.webblogg.se/
Postat av: Maria

Men what???? Sälja redan? Varför?? Jag som såg fram emot att få ha en kompis i närheten :( kram

2010-01-20 @ 22:57:51
URL: http://mariaslife.webblogg.se/
Postat av: Maria

Åh, men då förstår jag... Det är inte kul när man känner att alla kan se allt hela tiden. Vi flyttar i mars som det ser ut som nu :) så vi hinner absolut ses därute innan ni försvinner! Kram

2010-01-21 @ 09:44:24
URL: http://mariaslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0